UWAGA! Witryna www.pomiar.szczecin.pl wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeględarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

← strona główna

Katalogproduktów

charakterystyka → Jednostki centralne : Jednostki centralne

Jednostka centralna wytwarza podciśnienie i przepływ w instalacji, oczyszcza zassane powietrze oraz wydmuchuje je na zewnątrz domu. W jednostce centralnej jest również pojemnik na kurz, który musimy systematycznie opróżniać.

Jednostki centralne różnią się między sobą wielkością, mocą, rozwiązaniami konstrukcyjnymi, metodą filtracji powietrza, okresem gwarancji, a w konsekwencji także ceną.

Wybierając jednostkę centralną będziemy musieli zdecydować, czy wystarczy nam urządzenie kompaktowe, czy będziemy chcieli korzystać z zalet konstrukcji modułowej jaką gwarantują popularnie zwane Splity. Jeśli zdecydujemy się na konstrukcję kompaktową, będziemy mieli do wyboru odkurzacze o różnych metodach separacji - od znanych z odkurzaczy przenośnych papierowych worków jednorazowego użytku pełniących również rolę filtra zanieczyszczeń, po odkurzacze wyposażone w worki odwrócone lub separatory cykloniczne. W odkurzaczach o konstrukcji modułowej (Split) stosuję się przeważnie separatory cykloniczne, a konstrukcja modułowa pozwala na wygospodarowanie dodatkowego miejsca na filtr włosów, który doskonale sprawdza się w domach w których mieszkają zwierzęta lub leżą nowe dywany z długim włosiem.

Jednostki centralne wyposażone są w dużo większe silniki niż urządzenia przenośne i mimo podobnej energochłonności posiadają znacznie lepsze parametry pracy z racji swoich rozmiarów i budowy. Cechą unikalną silników odkurzaczy centralnych jest ich konstrukcja, która pozwala na oddzielenie obiegu zassanego, brudnego powietrza od powietrza służącego do chłodzenia części elektrycznej silnika (by pass). Tylko najtańsze rozwiązania bazujące na jednorazowym worku papierowym stosowanym jako filtr posiadają tzw. silniki przelotowe, gdzie powietrze zassane przy odkurzaniu, po oczyszczeniu chłodzi uzwojenie elektryczne silnika.

Jednostka centralna to również zbiornik na kurz, który jest magazynowany w specjalnym pojemniku, jego objętość wynosi od 26 do 30 litrów. Należy jednak pamiętać, że ze względów higienicznych, niezależnie od całkowitej pojemności zbiornika, powinno się go opróżniać nie rzadziej niż raz na trzy miesiące.

↑ do góry